آخرین بروز رسانی: 26ام دی, 1402

جشنواره ملی عودنوازی قشم ریسمانی برای ارتقای موسیقی

ارسلان کامکار، دبیرهنری اولین جشنواره ملی عود نوازی قشم گفت: موسیقی ایرانی در شرایط و اوضاعی است که هرریسمانی از بالا به سمت ما بیاید به آن چنگ می‌زنیم تا خودمان را از این شرایط بالا بیاوریم. معتقدم هر اقدامی در راستای اعتلای موسیقی ایرانی صورت می‌گیرد باید استقبال کرد و من هرکاری ازدستم بربیاد انجام می‌دهم.

ارسلان کامکار

به گزارش روابط عمومی جشنواره ملی عودنوازی قشم، نشست خبری جشنواره ملی عودنوازی قشم امروز سه‌شنبه، 26 دی با حضور مدیران جشنواره و اصحاب رسانه در فرهنگسرای ارسباران در تهران برگزار شد.

ارسلان کامکار نوازنده پیشگام عرصه عودنوازی، آهنگساز و دبیرهنری اولین جشنواره ملی عود نوازی قشم در این نشست خبری درباره انگیزه‌های خود برای پذیرش این سمت گفت: موسیقی ایرانی در شرایط و اوضاعی است که هرریسمانی از بالا به سمت ما بیاید به آن چنگ می‌زنیم تا خودمان را از این شرایط بالا بیاوریم. معتقدم هر اقدامی در راستای اعتلای موسیقی ایرانی صورت می‌گیرد باید استقبال کرد و من هرکاری ازدستم بربیاد انجام می‌دهم.

وی ادامه داد: امیدوارم جشنواره ملی عود نوازای قشم شروعی برای آغاز جشنواره‌های دیگر در سازهای دیگر و حتی آهنگسازی باشد تا متوجه شویم چه استعدادهای نابی در کشورما وجود دارد. چون واقعا نمی‌دانم در شهرهای مختلف غیر از ارتباطات کوتاهی که با هنرمندان شهرستانی دارم، چه افراد دیگری هستند؛ از طریق این جشنواره‌ها می‌توان شاهد استعدادهای آنها بود. این موضوع برایم بسیار جالب است که می‌بایست بیشتر و مؤثرتر از اینها صورت می‌گرفت.

کامکار در ادامه این نشست پاسخ به سوال یکی از خبرنگران که آیا ستاد برگزاری جشنواره فارغ از فعالیت اجرایی به حوزه‌های علمی و پژوهشی هم توجه دارد بیان کرد: طبیعی است که بنده از جمله نوازندگانی هستم که حسب علاقه‌ام به نوازندگی عود، به صورت علمی و دانشگاهی به دنبال حضور مستمر در این حوزه بودم. چون براین باورم این ساز قابلیت‌های فراوانی دارد که هم در حوزه‌های تکنوازی و هم در حوزه‌های ارکسترال می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. اما به طور عمومی باید به شما پاسخ دهم، بله در همین سفری که به قشم داشتیم، هنرمندان فعال این عرصه نگران بودند که در این منطقه کارگاه آموزشی آنچنانی وجود ندارد که آنها بتوانند به واسطه مهارتشان در عرصه نوازندگی در بخش علمی نیز به توفیقاتی دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: آنها اساساً پرسش می‌کردند آیا کاری که می‌کنند علمی هست یا نیست؟ من هم در پاسخ آنها گفتم: تئوری در ابتدا عمل بوده و بعد تبدیل به تئوری شده است. پس نوازندگی اول است که شما آن را به بهترین شکل ممکن دارید و به بهترین وجه عود می‌نوازید، پس نگران نباشید چون اتفاق می‌افتد؛ البته ای کاش برای چنین افرادی کلاس‌های آموزشی وجود داشت که این هنرمندان بتوانند آموزش‌های لازم را ببینند.

اخبار مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه